vrijdag 30 juli 2010

USA

Hallo,

Het is zover! Ik zit op dit moment op een hoogte van 34000ft ergens tussen Europa en Amerika in een Boeing 767 van United Airlines.Hoe langer hoe meer begin ik te beseffen dat het nu wek echt menens wordt. Twee jaar lang heb ik uitgekeken naar deze dag en plotseling was hij daar..de dag dat we zouden vertrekken voor zes maanden Amerika. Twee jaar lang is dit de grote motivatie geweest om mij achter mijn boeken te zetten en te leren, eerst om mijn 6e jaar succesvol af te ronden, later om mijn APTL theorie te studeren. Wow, wat gaat de tijd eigenlijk snel!

Het feit dat ik op dit vliegtuig naar de VS zit wil ook zeggen dat ik mijn ATPL theorie succesvol heb afgerond. Het heeft wat uren studeren gekost, maar ik had voor het eerst echt een goed gevoel bij het leren. De motivatie was groter dan ooit tevoren. Uiteindelijk ben ik afgeklokt op een gemiddelde van 93%, met als extremen AGK (85,6%) en performance (100%). De theorie ligt nu achter mij, op naar de praktijk!

Het praktijk gedeelte bestaat uit twee delen. Het eerste deel vindt plaats in de VS, het tweede opnieuw in België. In het eerste deel, waar ik nu aan ga beginnen, maken we meteen ook onze eerste echte vlieguren. De toestellen die we hiervoor zullen gebruiken zijn er van het Oostenrijkse Diamond Aviation en dus geen Cessna of Piper vliegtuigen. Het grote verschil ten opzichte van andere vliegtuigen is dat de Diamond 20, 40 en 42 uit composietmaterialen vervaardigd is, wat het toestel weer lichter etc. maakt.

Geografisch gezien zal ik dus de volgende 6 maanden doorbrengen in Mesa, een ‘suburb’ van het grote Phoenix, dat in de staat Arizona ligt. Grof weg gezien op een kaartje van de USA is dit dus links onderaan, bijna tegen Mexico. Jep, links onderaan… heel wat tijdsverschil dus! 9 Uur (vroeger) in de zomer (zoals nu dus) en eenmaal het winteruur in België ingaat, is het tijdsverschil nog – maar - 8 uur. Ter plaatse verblijven we in het appartementencomplex ‘The Spings’ At alta Mesa. Foto’s en een iets uitgebreidere uitleg volgen later.

Zoals sommige al wel weten is onze promotie opgesplitst in 3 groepen om naar de VS te vertrekken. Zelf zit ik in de 2e groep (15B). Vijf weken voor ons is er al een groep van onze promotie vertrokken. Intussen zijn er al heel wat 15A’ers solo gegaan. Via deze weg zou ik hen ook willen feliciteren. Mannen (en ook vrouwen), jullie hebben dat super gedaan! Many Happy landings toegewenst!

Een van de volgende dagen zal ik nog even een korte update schrijven over de eerste dagen Arizona. Verder ben ik van plan om een Flickr’s fotostream of dergelijke aan te maken om zo toch wel makkelijk foto’s te kunnen delen.

Groetjes,
Vincent

1 opmerking:

Hanne zei

amai zo een goeie punten! In een van je eerste posten poste je hoe erg je in de put zat na de selectie en kijk eens nu, zo een punten, waarschijnlijk de eerste van de klas. Hopelijk snel eens een update van het vliegen daar in Amerika
kijk er naar uit

Blogfan!
Hanne